Kratší cyklovýlet nebo procházka kolem Boleveckých rybníků

Trasa není moc dlouhá, můžete jí tak snadno absolvovat i během dopoledne nebo se po cestě oddat koupání a dalším vodním radovánkám u některého z rybníků. Vhodná je i na procházku, vzhledem k terénu, klidně i s kočárkem.

Náročnost: mírná

Délka: z centra 20 km, okruh přímo u rybníků 11 km (lze i pěšky)

Zde najdete přehlednou mapu s vyznačenou cyklotrasou

Z centra města vyjeďte do Štruncových sadů a prohlédněte si soutok Radbuzy a Mže. Je to místo, kde vzniká Berounka. Přes řeku, kolem tréninkového hřiště FC Viktoria Plzeň a mezi poli dojedete ke křižovatce na Bílou Horu. My doporučujeme sjet před křižovatkou doprava k řece a pěšinou podél ní bezpečně podjet hned několik mostů najednou. Křižovatka je totiž v současné době uzavřená. Cestou k soustavě boleveckých rybníků můžete na pravé straně kopce vidět původní pivovar Prior (dnes M.A.T).

Dostanete se na hráz Velkého Boleveckého rybníka, který je  z celé soustavy největší, má kolem 50 ha. Nalevo je původní rybárna a staré přístaviště. U hráze byla až do osmdesátých let minulého století ledovací plocha, odkud se převážel led do pivovaru.

Dnes je Bolevák hlavní rekreační oblastí Plzně. Najdete tu písčité pláže, občerstvení i hřiště pro děti. Stezka podél rybníků je vhodná i pro vozíčkáře nebo s kočárkem. Pokud uznáte, že je už čas na první limonádu nebo nanuka, dopřejte si ho v občerstvení na hrázi.

Přejedete hráz a kolem Malého Boleveckého rybníka dojedete k rybníku Košináři. Od něj se dostanete k dalšímu z rybníků, Seneckému. Projedete se cyklotrasou č. 2151 po pláži a dostanete se k dvěma malým romantickým rybníčkům uprostřed lesa. Objedete (ve všední den do 15:30 můžete i navštívit) Sofronku, arboretum s významnou sbírkou borovic

Přes Senecký rybník se vrátíte zpátky k Boleveckému rybníku. Projedete příjemnou asfaltkou podél pláže zvané Ostende, pojmenované po slavných belgických přímořských lázních.

Skvělou přestávkou může být pro vaše děti prolézání herních prvků a pro vás odpočinek u místní restaurace. Cestu zpět doporučíme po trase č. 2151 přes Bílou horu a Pecihrádek, místo, kde kdysi stával malý hrad. Přejedete po visuté lávce, kde můžete vidět ochočené nutrie, k soutoku Berounky a Úslavy s půvabným kostelíčkem U sv. Jiří.  Kdo má rád techniku, nevynechejte odbočku k nově zbudovaným tunelům ve vrchu Chlum. Když chvilku vydržíte, určitě uvidíte nějaký zajíždějící nebo vyjíždějící vlak. Nyní už vás čeká jen cesta zpět podél Úslavy a následně do centra.

Začátek trasy pro pěší:
zastávka Nádraží Bílá Hora (městská hromadná doprava z centra města Bus č. 20, směr Bílá Hora.
Autem – parkoviště na hrázi či u kruhového objezdu.